The Voices from the Land

In perioada 5-11 noiembrie 2012 Scoala Gimnaziala „Liviu Rebreanu” Mioveni a efectuat in Turcia prima mobilitate din cadrul proiectului multilateral Comenius 2012-2014 „The Voices from the Land” derulat in parteneriat cu scoli din Turcia, Polonia, Italia, Letonia si Spania.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene in cadrul Programului Sectorial Comenius – prima componenta a Programului de Invatare pe tot Parcursul Vietii, Scoala Gimnaziala Liviu Rebreanu beneficiind de un grant de 24000 de euro pentru desfasurarea activitatilor incluse in cadrul proiectului. Toate informatiile pe care le furnizam reprezinta responsabilitatea exclusiva a echipei de proiect iar Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale si Comisia Europeana nu sunt responsabile pentru modul in care este folosit continutul acestor informatii.
Inaintea plecarii in mobilitatea Comenius din Kirsehir (Turcia), in lunile septembrie si octombrie, echipa Scolii Gimnaziale Liviu Rebreanu Mioveni a efectuat toate activitatile prevazute in Formularul de Aplicatie (comunicarea cu ANPCDEFP, intalniri de informare a comunitatii locale, amenajarea de panouri publicitare, realizarea pliantului scolii, a Grupului Google de comunicare intre parteneri, a site-ului proiectului si a paginii proiectului pe site-ul scolii si revista on-line a scolii, organizarea unui concurs de desene in vederea selectarii propunerilor pentru logo, compunerea versurilor si melodiei pentru propunerea imnului proiectului) si a pregatit participarea la mobilitate, realizand atat prezentari video ale scolii, orasului, tarii pentru a le impartasi partenerilor informatii necesare cat si desene, abilitati practice si carti postale, pentru a le oferi partenerilor turci.
Mobilitatea in Turcia s-a desfasurat conform programului stabilit de echipa scolii din Turcia, coordonatoarea intregului proiect. La mobilitate au participat trei cadre didactice (Tudor Ana, Radulescu Mariana si Berechet Daniela)si 4 eleve ale clasei a VI-a A (Bezdedeanu Andreea, Preda Ana-Maria, Crivac Liliana, Nistor Andreea), pentru care intalnirea de proiect a insemnat o experienta unica, facandu-le mandre ca sunt partenere intr-un proiect de inalta tinuta europeana.
Atelierele de creatie in natura, desfasurate in imprejurimile orasului turcesc Kirsehir, au oferit tuturor partenerilor prilejul de a crea opere de arta din frunze, crengi, pietre, ceea ce a condus la descrierea operelor create prin poezii in engleza – limba de comunicare a proiectului. Calduroasa primire a delegatiei proiectului Comenius de catre inspectorul general turc, turul orasului Kirsehir, impanzit de muzee si moschee, vizitarea scolii, asistarea la orele de curs, impartasirea de informatii despre scolile, orasele si tarile partenere prin intermediul unor prezentari PowerPoint sau video, concursurile pentru alegerea logo-ului si imnului proiectului, vizitele de documentare la orasul subteran sau muzeul in aer liber au fost imortalizate in fotografii ce vor fi expuse pe site-ul proiectului, alaturi de filme ce redau derularea activitatilor mobilitatii.
Scoala vizitata era veche de aproximativ 100 de ani dar impunatoare, rezistand frumos in timp datorita constructiei solide. Avea clase normale, dar si clase de elevi cu probleme speciale. Efectivul de elevi depaseste 3500. Conducerea scolii este asigurata de un director plin si de cinci directori adjuncti. In ultimii ani a fost modernizata. In fiecare sala de clasă sunt banci noi, table magnetice, videoproiector, calculator, dulapuri imense pentru rechizite. Manualele sunt voluminoase ai atractive iar culegerile depasesc 400 de pagini. Elevii au 4-5 ore de limba engleza pe saptamana. Turcii s-au dovedit a fi ospitalieri, calculati, cu mult bun simt, veseli, stiind sa acorde importanta cuvenita unui eveniment. Participarea echipei Comenius a Scolii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” Mioveni la aceasta mobilitate in Turcia s-a dovedit rodul unei fructuoase colaborari a echipei de proiect cu conducerea scolii, comunitatea locala si parintii elevilor implicati.

Coordonator proiect
prof. Ana Tudor