Proiect regulament biblioteci scolare – CDI

Proiect de regulament de organizare şi funcţionare a bibliotecilor şcolare şi a centrelor de documentare şi informare

Art.1. Prezentul regulament este elaborat conform articolelor 70, 242, 247, 249, 250 şi 262 din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.

Art.2. În unităţile de învăţământ preuniversitar se organizează şi funcţionează structuri info-documentare: centre de documentare şi informare sau biblioteci şcolare. La nivelul unei unităţii de învăţământ nu pot fi organizate şi nu vor funcţiona ambele structuri info-documentare.

Art.3. (1) Bibliotecile şcolare, respectiv centrele de documentare şi informare din unităţile de învăţământ deservesc, pe niveluri de competenţă, beneficiarii educaţiei: elevii, cadrele didactice şi comunitatea locală, în scopul îmbunătăţirii calităţii procesului educaţional şi al învăţării pe tot parcursul vieţii.

(2) Bibliotecile şcolare şi centrele de documentare şi informare, în conformitate cu funcţiile specifice, susţin implementarea politicilor educaţionale pe niveluri de studii, profiluri, specializări, sprijină realizarea obiectivelor prevăzute în procesul de reformă a învăţământului românesc, răspunzând nevoilor de informare şi documentare a tuturor beneficiarilor.

Art.4. (1) La nivelul unităţii de învăţământ se elaborează politica documentară, integrată în politica educaţională.

(2) Politica documentară reprezintă un sistem de valori şi acţiuni în domeniul informării şi documentării vizând cele patru domenii: curriculum, resurse umane, resurse materiale şi financiare, relaţii şi dezvoltare comunitară.

(3) Politica documentară cuprinde, la nivelul unităţii de învăţământ, elemente privind politica de constituire a colecţiilor, o politică de achiziţii a resurselor info-documentare în vederea dezvoltării colecţiilor, completării şi actualizării fondului documentar în raport cu nevoile de informare şi formare a utilizatorilor, o politică de gestionare, organizare şi punere la dispoziţie a informaţiei şi a fondului documentar, de asigurare a accesului liber la informaţie, o politică de formare în domeniul info-documentar prin intermediul acţiunilor pedagogice, culturale şi a parteneriatelor, de realizare şi promovare a educaţiei pentru informaţie si a unei culturi a informatiei, de identificare a nevoilor utilizatorilor în materie de informaţie, o politică de promovare şi comunicare asupra acţiunilor în domeniul info-documentar, o politică de evaluare a demersului şi a competenţelor utilizatorilor în domeniul info-documentar.

(4) In documentele de proiectare managerială a unităţilor de învăţământ vor fi cuprinse ţinte, opţiuni strategice şi obiective specifice domeniului informării şi documentării realizate prin planuri operaţionale, corelate cu politica documentară a şcolii.

Art.5. Bibliotecile şcolare şi centrele de documentare şi informare asigură accesul la resursele Platformei Şcolare de e-learning şi Bibliotecii Şcolare Virtuale.

Art.6. Regulamentul de ordine interioară al unităţilor de învăţământ include prevederi specifice organizării şi funcţionării bibliotecii şcolare, respectiv a centrului de documentare şi informare.

………………….

Descarca documentul:

proiect_regulament_biblioteci_cdi