Proiect metodologie recunoastere si echivalare competente profesionale

Proiect de metodologie privind recunoaşterea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor

Art. 1. – Prezenta Metodologie este elaborată în baza prevederilor art. 248 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011 privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice calificate care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor antrenor numai pentru cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor.

Art. 2. Evaluarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal se întemeiază pe paradigma abordării prin competenţe, ca modalitate de definire şi de recunoaştere a rezultatelor învăţării (formării).

Art. 3. Competenţele sunt definite ca ansambluri integrative de cunoştinţe, deprinderi, motivaţii şi atitudini care mijlocesc comportamentul profesional şi garantează acţiunea expertă în domenii şi în contexte specifice de activitate pentru profesia didactică. Principalele domenii în care se definesc competenţele profesionale dobândite formal, nonformal sau informal sunt:

a)  domeniul specialităţii, corespunzător disciplinelor de învăţământ şi funcţiei didactice deţinute de cadrul didactic;

b)  domeniul pedagogiei şi psihologiei educaţiei;

c)  domeniul didacticii/didacticilor de specialitate;

d) domeniul managementului educaţional şi al legislaţiei şcolare;

e)  domeniul tehnicilor de informare şi comunicare aplicate în procesele de predare şi învăţare, în managementul instituţional şi gestionarea datelor ;

f)  domenii inter- şi trans-disciplinare vizând strategiile alternative şi complementare de instruire, cercetarea şi inovarea, comunicarea şi parteneriatele cu mediul social ş.a.

…………………

Descarca documentul:

proiect_metodologie_recunoastere_echivalare_competente_profesionale