Proiect metodologie elaborare manuale scolare

Cadrul metodologic pentru elaborarea manualelor scolare

Prezentul document creează un cadru nou pentru procesul de elaborare, aprobare şi difuzare a manualelor şcolare şi precizează elementele de politică educaţională şi de punere în practică a elaborării manualelor şcolare, în conformitate cu legislaţia recentă:

  • Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011 (Art. 69);
  • HG nr. 1401 din 18 noiembrie 2009;
  • HG nr. 1412 / 18.11.2009.

Documentul cuprinde trei segmente:

  1. măsuri pentru asigurarea calităţii manualelor alternative;
  2. aspecte metodologice;
  3. mecanisme de elaborare.

Primul segment prezintă condiţii pentru asigurarea calităţii manualelor:

  1. asumarea unor principii generale de elaborare a manualelor şcolare;
  2. respectarea unor criterii de calitate;
  3. construirea unor instrumente de evaluarea calităţii manualelor şcolare;
  4. redefinirea unor concepte.

Segmentul al doilea urmăreşte o perspectivă constructivistă care permite stabilirea unor principii pe care să le aibă în vedere autorii de manuale. De asemenea, acest segment prezintă aspectele financiare şi administrative conexe.

Segmentul al treilea cuprinde mecanismele de elaborare a manualelor şcolare sugerând trei variante:

  • responsabilitatea revine unei edituri;
  • responsabilitatea revine autorului;
  • responsabilitatea revine unui grup de experţi experimentalişti.

……………………

Descarca documentul:

proiect_metodologie_elaborare_manuale_scolare