Proiect metodologie credite profesionale transmisibile
Proiect de metodologie privind sistemul de acumulare, recunoastere si echivalare a creditelor profesionale transferabile
Art.1. – Prezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor art.245 alin. (6) şi alin.(8) din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011.
Art.2. – Evaluarea şi validarea achiziţiilor dobândite de personalul didactic, de conducere, de îndrumare şi de control prin diferite programe şi forme de organizare a formării continue se realizează pe baza Sistemului de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile. Sistemul permite flexibilizarea şi transparenţa rutelor de formare în contexte variate: formale, non-formale şi informale şi reglementează cadrul general, instituţional, conceptual şi procedural, prin care se realizează acumularea, recunoaşterea şi echivalarea creditelor profesionale transferabile.
Art.3. – Sistemul de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile operează cu următoarele concepte de bază:
a) Învăţarea pe tot parcursul vieţii;
b) Învăţarea în context formal;
c) Învăţarea în contexte non-formale;
d) Învăţarea în contexte informale;
e) Instituţiile sau organizaţiile în care se realizează învăţarea în contexte formale;
f) Instituţiile sau organizaţiile în care se realizează învăţarea în contexte non-formale;
g) Instituţiile sau organizaţiile în care se realizează învăţarea în contexte informale;
h) Rezultatele învăţării;
i) Identificarea rezultatelor învăţării;
j) Evaluarea rezultatelor învăţării;
k) Validarea rezultatelor învăţării;
l) Transferul rezultatelor învăţării şi al creditelor asociate;
m) Certificarea rezultatelor învăţării;
n) Recunoaşterea rezultatelor învăţării;
o) Educaţia şi formarea profesională;
p) Creditele pentru formare profesională;
r) Creditul profesional transferabil.
……………………
Descarca documentul: