Proiect metodologie aprobare curriculum national

Cadrul metodologic pentru aprobarea curriculumului scolar.

În temeiul Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 (Art. 64-68 şi Art. 94 (e), se elaborează metodologia aprobării planurilor-cadru de învăţământ şi a programelor şcolare, ca părţi componente ale Curriculumului Naţional.

1.1.  Cadrul legislativ

Potrivit prevederilor în vigoare, planurile-cadru de învăţământ şi programele şcolare pentru disciplinele / domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

În procesul de elaborare a acestor documente se iau în considerare următoarele aspecte:

  • Curriculumul Naţional aplicat în învăţământul preuniversitar se elaborează în conformitate cu nevoile specifice dezvoltării personale a elevilor şi cu nevoile pieţei forţei de muncă ale fiecărei comunităţi, în baza principiului subsidiarităţii (Art. 64-1).
  • Curriculumul Naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial se axează pe opt domenii de competenţe cheie care determină profilul de formare a elevului (Art. 68).
  • Învăţământul liceal este centrat pe dezvoltarea şi diversificarea competenţelor cheie şi formarea competenţelor specifice în funcţie de filieră, profil, specializare sau calificare (Art. 68-5).
  • Implementarea programului „Şcoala după şcoală” creează premise pentru consolidarea competenţelor achiziţionate, accelerarea învăţării şi derularea unor activităţi de învăţare de natură remedială (Art. 58).

…………………

Descarca documentul:

proiect_metodologie_aprobare_curriculum_national