Principiile activității educative

  • educaţia trebuie să pregătească elevul pentru a înţelege complexităţile vieţii sociale şi economice ale timpului nostru şi să apere libertatea de discuţie prin dezvoltarea spiritului ştiinţific
  • educaţia trebuie să ajute elevul să se adapteze exigenţelor sociale , înlocuind disciplina întemeiată pe teamă cu dezvoltarea iniţiativei personale , a simţului propriei personalităţi
  • educaţia trebuie să vizeze imprimarea prioritară a caracterului activ-participativ pentru interiorizarea valorilor
  • educaţia trebuie să asigure şanse egale de a pătrunde într-un cadru social dinamic
  • educaţia trebuie să favorizeze colaborarea dintre toţi membrii colectivului şcolar , pregătind profesorii şi elevii pentru a înţelege valoarea diversităţii caracterelor şi a independenţei de spirit
  • educaţia trebuie să formeze şi să dezvolte personalitatea elevilor prin prevenirea şi combaterea comportamentelor indezirabile
  • educaţia trebuie să vizeze dezvoltarea motivaţiei conduitei bazate pe valori umane
  • educaţia trebuie să dezvolte exersarea comportamentelor sociale şi practicarea moralei în locul teoretizării şi verbalizării moralizatoare
  • educaţia democratică trebuie să se bazeze pe colaborare şi respect faţă de cel educat
    educaţia trebuie să pună accent pe corelarea factorilor educativi : şcoală , familie , biserică , instituţii extraşcolare
  • procesul educativ trebuie conceput astfel încât să răspundă exigenţelor intelectuale şi afective ale elevilor cu temperamente variate , dându-le prilejul de a se exprima după caracteristicile lor personale
  • procesul educativ trebuie pregătească elevul ca să preţuiască propria moştenire naţională
    activităţile educative trebuie să urmărească individualizarea personalităţilor şi nu egalizarea lor
  • activităţile educative trebuie să aibă la bază interdisciplinaritatea cognitivă şi interacţiunea între componentele educaţiei
  • activitatea educativă trebuie să asigure înlănţuirea progresivă a obiectivelor conform spiralei stabilite
  • activitatea educativă trebuie să fie consecventă şi continuă
  • obiectivele activităţii educative trebuie să fie flexibile , să se reconsidere permanent prin raportare la cerinţele sistemului social global

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii pe site sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close