Maths is Everywhere

“Maths is Everywhere” este un proiect de parteneriat strategic Erasmus +, acţiunea KA 2 finanţat prin fonduri europene. Şcoala Gimnazială “Sfânta Vineri”, Municipiul Ploieşti este coordonatorul român al proiectului care se va desfăşura pe parcursul anilor şcolari 2014-2015/2015-2016, obţinând astfel o finanţare de 25580 euro. Proiectul are ca parteneri şcoli din Marea Britanie, Polonia, Turcia şi Italia.

“Maths is Everywhere” este un proiect care pleacă de la ideea că elevii au nevoie de  matematică pentru a face faţă cerinţelor lumii moderne din punct de vedere analitic, tehnologic, ştiinţific şi economic. Activităţile proiectului vor să încurajeze elevii să descopere matematica prin activităţi care evidenţiză aplicabilitatea acesteia în situaţii reale. Astfel aceştia vor accesa aspecte practice şi funcţionale ale matematicii creînd jocuri matematice, puzzeluri, tangrame, vor aplica calcule matematice în diferite situaţii reale de viaţă, vor face analogii între matematică şi artă, sport, universul înconjurător.

Prima întâlnire a proiectului a avut loc în Rudki, Polonia, în perioada 7- 13 februarie, 2015 unde au participat reprezentanţii echipelor de proiect din toate ţările partenere. Echipa română a fost alcătuită din: coordonator proiect –  profesor Oana Zahiu, inspector şcolar Magdalena Georgescu, inspector şcolar Cristina Petre, profesor Tina Puiu.

Scopul întâlnirii transnaţionale a fost acela de alcătui planul de diseminare, monitorizare  şi evaluare al activităţilor proiectului. Mebrii echipelor au avut astfel oportunitatea de a se întâlni live şi a discuta aceste aspecte esenţiale pentru buna derulare a proiectului. Am decis cu această ocazie care sunt materialele care vor fi postate pe blogul proiectului – http://erasmusmaths.blogspot.ro/, pe platforma e-twinning. De asemenea, am decis că este necesar realizăm o scurtă descriere a fiecărei activităţi organizate pentru ca, la finalul proiectului, să putem realiza un ghid al activităţilor cele mai îndrăgite şi utile, ghid care va putea fi folosit de orice profesor care îşi propune o abordare cross-curiculară a matematicii.

Cu ocazia acestei întâlniri am avut de asemenea ocazia de a prezenta felul în care fiecare partener a abordat primele activităţi ale proiectului – competiţia logo, interpretarea chestionarelor iniţiale, identificarea formelor geometrice în mediul înconjurător, realizarea unor clădiri alcătuite din forme geometrice. Am participat, de asemenea, la o lecţie demonstrativă organizată de ţara gazdă în care elevii au trebuit să găsească diferite modalităţi de a călătorii în ţările partenere.

Tot cu ocazia acestei întâniri am avut ocazia să ne cunoaştem mai bine. Fiecare echipă de proiect a realizat o prezentare a şcolii şi a ţării pe care o reprezintă. Elevii de la Zespol Szkol w Rudkach ne-au prezentat dansuri şi cântece tradiţionale. Am fost cu toţi impresionaţi de faptul că aceştia au învăţat câte o melodie bine cunoscută din fiecare ţară parteneră pe care au interpretat-o pe scenă.

Pentru a cunoaşte cât mai bine ţara parteneră au fost organizate vizite de studiu la Varşovia, Cracovia, mina de sare Wielicyka şi Auschwitz  unde proefesorii au făcut poze pentru a prezenta diferitele aspecte culturale şi istorice  ale acestei ţări, urmărind în acelaşi timp sarcinile trasate de activitatea numărul 2 a proiectului – şi anume – identificarea formelor geometrice în mediul urban.

Considerăm că prima întâlnire a fost un real succes şi un punct de pornire pentru proiectul Maths Is Everuwhere. Am avut ocazia de a organiza activităţile viitoare ale proiectului, de a trasa în detaliu sarcinile pe care le are fiecare partener al proiectlui, dar şi de a cunoaşte incredibila diversitate culturală a Poloniei.