Informații utile cu privire la securitatea și sănătatea în muncă în școli

Conducători ai unităţilor de învăţământ – sunteţi obligaţi să asiguraţi securitatea şi sănătatea în muncă a angajaţilor şi elevilor:

– să planificaţi evaluarea riscurilor consultându-vă cu salariaţii;
– să identificaţi pericolele;
– să stabiliţi care sunt locurile, condiţiile şi tipurile de riscuri care pot apărea;
– să evaluaţi nivelul de risc şi să stabiliţi măsurile de protecţie care se impun;
– să puneţi în practică măsurile stabilite pentru eliminarea sau reducerea riscurilor;
– să asiguraţi instruirea corespunzătoare a angajaţilor şi elevilor;
– să elaboraţi planuri pentru cazuri de urgenţă;
– să controlaţi modul cum sunt realizate măsurile şi eficienţa acestora;
– să revizuiţi periodic măsurile de securitate şi sănătate în muncă în funcţie de rezultatele auditurilor şi de progresul tehnic.

Angajaţi – trebuie să cooperaţi cu conducătorii pentru a vă însuşi şi respecta prevederile legale în domeniu astfel încât să vă protejaţi sănătatea la locul de muncă, pe cea a colegilor şi a elevilor Dvs.

Riscuri

– de alunecare, împiedicare şi cădere din cauza denivelărilor pardoselii, lichidelor împrăştiate, obiectelor depozitate pe căile de acces etc.;
– chimice, fizice, biologice, mecanice etc. în laboratoare, ateliere, în activitatea de întreţinere sau din cauza contactului prelungit cu praful de cretă;
– de dobândire a unor afecţiuni musculo- scheletice din cauza statului îndelungat în picioare, mobilierului impropriu, poziţiilor incorecte abordate, manipulării manuale de greutăţi etc.;
– de disconfort şi scădere a productivităţii din cauza iluminatului insuficient, neuniform, suprafeţelor care reflectă lumina;
– stresul provocat de orarul încărcat sau disipat, violenţei sau comportamentului necivilizat al colegilor, elevilor sau părinţilor acestora;
– afectare a corzilor vocale din cauza vorbitului îndelungat;
– de contactare a unor boli contagioase din cauza ventilaţiei insuficiente etc.

Măsuri

– elaborarea şi afişarea de instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă pentru fiecare loc de muncă;
– asigurarea aplicării unor proceduri corecte de lucru şi respectarea disciplinei;
– procurarea unui set complet de Fişe Tehnice de Securitate pentru toate substanţele/produsele manipulate în unitatea şcolară şi respectarea recomandărilor producătorilor;
– asigurarea mijloacelor de prim ajutor
– îmbunătăţirea mediului de muncă (orar, dialog, implicarea tuturor angajaţilor)
– instruirea periodică teoretică şi practică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzător sarcinilor concrete de lucru;
– supravegherea medicală ş.a.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii pe site sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close