Forme de educaţie axiologică a preşcolarilor

Formele de educaţiei axiologică reprezintă modalităţile specifice de proiectare şi realizare a procesului educaţional la nivelul dimensiunii sale operaţionale conform obiectivelor stabilite.

Clasificarea formelor de educaţie axiologică a preşcolarilor presupune avansarea unor criterii specifice cu valoare pedagogică relevantă. Asemenea criterii vizează: ponderea acţiunii frontale, grupale, individuale în structura activităţii educative; ponderea metodelor educative; ponderea resurselor implicate în realizarea activităţii educative.

Ponderea acţiunii frontale, grupale, individuale în structura activităţii educative permite avansarea următoarei clasificări:

1. Activităţi în care predomină acţiunea frontală:

  • jocuri populare;
  • excursii;
  • vizionarea spectacolelor pentru copii;
  • serbări etc.

2. Activităţi în care predomină acţiunea grupală:

  • vizite cu scop educativ;
  • jocuri didactice;
  • activităţi după interese;
  • colinde, scenete etc.

3. Activităţi în care predomină acţiunea individuală:

  • lucrări practice;
  • lectura suplimentară;
  • elaborarea de jocuri;
  • colinde etc.

Ponderea metodelor angajate în activitatea educativă permite avansarea următoarelor forme:

  • jocul;
  • vizitele-excursiile;
  • activitatea de construire, aplicare etc.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii pe site sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close