Foaia de parcurs pentru anul scolar 2011-2012

Elevii din licee şi şcolile profesionale, precum şi profesorii lor vor fi monitorizaţi în privinţa prezenţei la cursuri printr-un sistem de pontaj pentru care vor răspunde directorii unităţilor de învăţământ, începând cu anul şcolar 2011-2012, a anunţat, duminică, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.

Ministrul a discutat cu inspectorii şcolari generali, duminică, o foaie de parcurs pentru anul 2011-2012, care cuprinde măsuri pentru reducerea absenteismului elevilor şi profesorilor şi a abandonului şcolar, îmbunătăţirea competenţelor de lectură şi înţelegere a textelor de către elevi, precum şi standardizarea evaluării şi notării elevilor.

Subliniez că în acest domeniu măsurile concrete vor fi adaptate la nivelul fiecărei şcoli. Ministerul dă cadrul acestor măsuri, dar fiecare şcoală, în funcţie de condiţiile sale specifice, va adapta aceste măsuri. Subliniez că directorii şcolilor sunt primii responsabili cu prevenirea, monitorizarea şi reducerea absenteismului„, a spus Funeriu.

O altă măsură urmărită prin foaia de parcurs pe anul 2011-2012 se referă la îmbunătăţirea competenţelor de lectură ale elevilor.  Potrivit lui Funeriu, ministerul impune o „intervenţie imediată şi unitară” la nivelul întregului sistem, care va avea ca beneficiari pe toţi elevii din clasele I-VIII.  La clasele I-IV se introduce ora de lectură distinctă în orar, iar la clasele V-VIII, în cadrul orelor de limba română, sunt alocate minimum două secvenţe în structura lecţiei, „pentru alfabetizare şi înţelegere a textului”, a menţionat el.  Totodată, în cadrul tuturor ariilor curriculare, se vor introduce secvenţe „care vor duce la alfabetizarea şi înţelegerea textului specific ariei curriculare respective”.

O a treia axă a foii de parcurs pentru noul an şcolar se referă la standardizarea acordării notelor în mediul rural şi urban. Astfel, la începutul anului şcolar, după două săptămâni de recapitulare, la disciplinele indicate în foaia de parcurs, elevii vor susţine o evaluare iniţială, a cărei structură unitară va fi asigurată de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.  Obiectivele acestei evaluării sunt optimizarea predării şi învăţării în funcţie de nivelul constatat al elevilor şi al claselor şi reprezintă un prim pas spre personalizarea învăţării, a mai spus Daniel Funeriu.

Mai multe pe Agerpres.

Descarca documentul:

Foaia de parcurs 2011-2012