Excursiile şi sportul, în topul activităţilor extraşcolare alese de elevii din mediul rural

Excursiile şi activităţile sportive sunt primele într-un clasament al activităţilor extraşcolare alese de elevii din mediul rural, relevă concluziile parţiale ale studiului „Starea activităţilor extracurriculare în mediul rural”, dat publicităţii joi de Fundaţia Soros.

Există un interes foarte mare pentru activităţile extraşcolare în rândul elevilor din mediul rural. Unii vor să se distreze, dar alţii chiar vor să facă altceva şi sunt activi. Activităţile extraşcolare, din punct de vedere al tuturor actorilor din mediul rural – copii, părinţi, profesori -, sunt cele care îi pot ajuta pe copii să depăşească diferenţele care există între ei şi elevii din mediul urban„, a declarat coordonatorul de program în cadrul Fundaţiei Soros Denisa Ionescu.

Potrivit acesteia, se fac activităţi extraşcolare în mediul rural, dar în continuare nu este „clar” modul în care acestea îi pot ajuta pe copii să îşi dezvolte anumite competenţe de care au nevoie şi să se adapteze la societatea actuală.

„S-a făcut o clasificare a activităţilor extraşcolare în funcţie de preferinţele lor şi a reieşit că excursiile sunt cele mai de dorit pentru că astfel ei au ocazia să viziteze, să vadă, să interacţioneze cu alţi oameni să iasă din mediul în care sunt şi să cunoască. După excursii, elevii din rural preferă activităţile de tip sportiv, activităţile de tip cultural, sărbătorirea diferitelor zile locale, tradiţii„, a spus Ionescu.

Ea a semnalat faptul că foarte puţini elevi şi părinţi intervievaţi au optat pentru activităţile de tip caritabil, prin care să poată fi ajutaţi alţii oameni.

În opinia coordonatorului de programe, activităţile extraşcolare depind foarte mult de experienţa profesorului.

Sunt profesori care au fost implicaţi în proiecte, schimburi de experienţă cu alţi profesori chiar străini prin programe cu finanţare europeană şi au idee şi ştiu ce să facă. Este nevoie de o mai mare formare şi informare a profesorilor în ceea ce priveşte modul de derulare a activităţilor extraşcolare„, a mai spus reprezentantul Fundaţiei Soros.

Denisa Ionescu consideră că ar fi necesară o implicare mai mare a părinţilor în viaţa şcolii, mai ales pentru a ajuta financiar realizarea de activităţi extracurriculare.

Coordonatorul a afirmat că de multe ori unele activităţi extraşcolare se fac „doar ca să se facă”, în unele cazuri copiilor „nefiindu-le clar în ce anume s-au implicat”.

Nu este neapărat vina cuiva, trebuie un pic mai structurate acestea activităţi„, este de părere Ionescu.

Coordonatorul studiului, Raluca Popescu, a susţinut că există tendinţa de a înlocui materiile mai uşoare cu cele considerate mai importante pentru viitoarele examene fapt de care nici copiii şi nici părinţii nu sunt mulţumiţi. Potrivit acesteia, în multe cazuri atât părinţii, cât şi elevii consideră olimpiadele drept activităţii extracurriculare.

„Au existat dificultăţi din partea profesorilor şi a celorlalte entităţi intervievate de a indentifica ce anume presupun competenţele. Diferenţele vin din nivelul financiar şi de dezvoltare al comunităţii şi nu din lipsa abilităţilor la cei din zona selectată. În multe situaţii copiii resimt activităţile ca fiind tot şcolare. Legătura familiei cu şcoala este foarte slabă”, mai arată studiul, care a fost realizat în 20 de comunităţi din judeţele Alba, Călăraşi, Vrancea, Vâlcea.

Sursa: Agerpres

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii pe site sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Info

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close