Campanie impotriva etnobotanicelor

Prefectul municipiului Bucureşti, Mihai Cristian Atănăsoaei, le-a transmis tinerilor miercuri, cu ocazia lansării Campaniei educaţionale de conştientizare şi prevenire a consumului de etnobotanice, că există alternative la acesta, activităţi prin care consumatorii pot vedea viaţa altfel.

E păcat să-ţi dai toţi banii unui dealer de etnobotanice iar tu să mori„, a declarat Atănăsoaei.

Referindu-se la unul dintre spoturile lansate odată cu această campanie, potrivit căruia „Diferenţa dintre un consumator de etnobotanice şi o vacă este că ea ştie ce iarbă să consume„, prefectul a avertizat că este vorba despre nişte spoturi şocante şi deranjante, special concepute în acest mod pentru a le atrage atenţia copiilor şi tinerilor vulnerabili din licee şi şcoli.

Campania educaţională „NU etnobotanicelor” a fost lansată de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti şi Ministrul Administraţiei şi Internelor (MAI) şi este susţinută prin spoturi video şi afişe, realizate gratuit de Casa de producţie Saga Film şi tipografia MAI şi difuzate tot gratuit de ProTV, MTV, Sport.ro, Pro Cinema, Pro Tv Internaţional, Acasă Tv, RATB, ZooTv, TV screen-urile companiilor Phoenix Media şi Vizion Media şi Reţeaua OOPS Media.

Potrivit unui raport solicitat Centrului de dezintoxicare din cadrul Spitalului „Alexandru Obregia”, în 2011 s-au internat circa 500 de persoane, cea mai mare parte cu vârste între 15 şi 35 de ani.

Debutul consumului se face în jurul vârstei de 15-16 ani. Astfel, ne-am stabilit ca public ţintă această categorie de vârstă iar ca public ţintă secundar elevii, studenţii şi persoanele active în intervalul 17-35 de ani. Nu vrem nici să dăm sfaturi, nici să amendăm sau să ameninţăm cu diverse pedepse, vrem să le arătăm că există întotdeauna alternative, dar că depinde doar de ei să ia cea mai bună decizie„, au transmis iniţiatorii campaniei.

De aceea campania se desfăşoară în spaţii extraşcolare şi se adresează tinerilor într-un mod neconvenţional.

Dialogul nostru se va realiza prin intermediul atelierelor de creaţie: teatru, fotografie, muzică, dans şi dezbateri, care vor avea durata de şase săptămâni, încercând astfel să demonstrăm că putem vedea viaţa altfel şi fără să consumăm etnobotanice„, au spus realizatorii campaniei.

În această campanie sunt implicaţi şi actori de teatru, care vor participa la aceste ateliere, dintre aceştia luând cuvântul miercuri Tomi Cristin, actor la Teatrul Naţional şi Ruxandra Enescu, actriţă la Teatrul Mic.

Sursa: Agerpres