Atribuțiile responsabilului de catedră/comisie metodică

  • Elaborează propunerile pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ şi strategia acesteia, cuprinzând obiective, finalităţi, resurse materiale şi umane,curriculum la decizia şcolii;
  • Elaborează programe de activităţi semestriale şi anuale;
  • Şedinţele catedrei/comisiei metodice se desfăşoară lunar, după o tematică aprobată de directorul unităţii de învăţământ, sau ori de câte ori directorul sau membrii catedrei / comisiei consideră că este necesar;
  • Consiliază cadrele didactice în procesul de elaborare a proiectării didactice şi a planificărilor semestriale;
  • Vizează planificările calendaristice şi ale unităţilor de conţinut realizate de membrii catedrei;
  • Elaborează instrumente de evaluare şi notare;
  • Stabileşte criteriile de notare standardizată a elevilor, pe clase;
  • Analizează periodic performanţele şcolare ale elevilor:
  • Monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în care se realizează evaluarea elevilor;
  • Organizează activităţi de pregătire specială a elevilor pentru examene şi concursuri şcolare;
  • Stabileşte atribuţiile fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice şi propune consiliului de administraţie calificativele anuale ale acestora;
  • Organizează activităţi de formare continuă şi de cercetare – acţiuni specifice unităţii de învăţământ, lecţii demonstrative, schimburi de experienţă etc.;
  • Efectuează asistenţe la lecţiile personalului didactic de predare din cadrul catedrei, cu precădere la stagiari şi la cadrele didactice nou venite în unitatea de învăţământ;
  • Elaborează informări semestriale şi la cererea directorului asupra activităţii catedrei/comisiei metodice, pe care le prezintă în consiliul profesoral;
  • Implică membrii catedrei / comisiei metodice în derularea proiectelor cu finanţare externă;
  • Se preocupă de atragerea de resurse extrabugetare, cu respectarea prevederilor legale;
  • Implementează şi ameliorează standardele de calitate specifice.