Aşteptările elevilor legate de prevenirea şi stoparea incidentelor
Aşteptările elevilor legate de prevenirea şi stoparea incidentelor violente sunt diferenţiate, astfel încât:
- de la profesori/diriginţi:
- să stea cât mai mult timp în şcoală şi lângă clasă;
- să dea dovadă de mai multă atenţie faţă de persoanele din clasă care constituie un real pericol pentru colegi;
- să acorde respect elevilor, fără să-i umilească;
- să se implice mai mult în evitarea acestor incidente;
- să nu permită pătrunderea în şcoală a persoanelor din exterior (cu excepţia familiilor elevilor);
- să informeze mai mult părinţii persoanelor implicate în incidente violente;
- să intervină atunci când sunt solicitaţi de elevii care au o problemă;
- să acorde atenţie mai mare respectării regulamentelor de ordine interioară;
- să dovedească mai multă prestanţă în faţa elevilor clasei;
- implicarea în problemele elevilor de orice natură, indiferent de dimensiunea conflictului;
- de la conducerea şcolii:
- să aplice regulamentul întocmai cum a fost redactat, în special referitor la comportament şi ţinută;
- să fie preocupaţi de asigurarea unui climat social favorabil activităţilor desfăşurate;
- să doteze şcoala cu camere de supraveghere, ca una dintre cele mai eficiente soluţii, în opinia lor;
- să îşi facă simţită prezenţa mai mult pe culoarele şcolii în timpul pauzelor;
- să angajeze agenţi de pază;
- să aplice regulamentul şcolar indiferent de situaţie sau de persoană implicată;
- în cazul unui incident ce depăşeşte atribuţiile şcolii, să fie sesizate organele în drept pentru a lua măsurile necesare;
- de la poliţişti:
- să fie mai receptivi la problemele unor elevi;
- să fie prezenţi mai des în incinta şcolilor;
- să înveţe elevii cum să se apere sau să prevină astfel de incidente;
- să participe mai des la orele de dirigenţie;
- să ne ajute să ne simţim în siguranţă.
Notă: ideile prezentate anterior au fost reproduse cu mare exactitate, atât formularea cât şi conţinutul lor aparţinând elevilor.